Oud ijzer voor het goede doel | stichting Sparrow

Bij Maatschap Renkema aan de Kuzemerweg 24 in Oldekerk wordt oud ijzer ingezameld voor stichting Sparrow. U kunt het oud ijzer het gehele jaar brengen naar de container naast de grote stal. Voor grote partijen oud ijzer kunt u contact opnemen met Bertwillem Renkema: 06-13698267.

Uw oud ijzer kan een medische behandeling mogelijk maken. Zo viel Diane toen zij vijf jaar was van haar stoel. Een ongeluk dat elk kind kan overkomen. Diane kwam vervelend terecht en brak haar arm. Als zij in Nederland gewoond had zou zij naar het ziekenhuis gegaan zijn om de nodige medische zorg te ontvangen en zou haar val geen verdere gevolgen voor haar gehad hebben. Maar Diane woont in Lazareto, een krottenwijk in de Filipijnen. Haar ouders hebben geen geld om naar een dokter te gaan en het uitzicht voor Diane was blijvende invaliditeit.

Een week na haar val kwamen medewerkers van stichting Sparrow Diane tegen. Haar arm was gezwollen en erg pijnlijk. Ze brachten haar naar een dokter waar zij alsnog gips kreeg en pijnstillers. Nu kan Diane weer spelen net als elk ander kind in Nederland dat een arm gebroken heeft. De behandeling heeft nog geen 100 euro gekost en werd bekostigd met de oud ijzerbak in Oldekerk. Voor Diane is oud ijzer toekomstbepalend geweest. Brengt u ook uw oud ijzer?