Medisch Fonds

Met het Medisch Fonds maakt stichting Sparrow medische zorg bereikbaar voor mensen die onder de armoedegrens leven.

Medische zorg is voor de meeste mensen die onder de armoedegrens leven onbereikbaar. Makkelijk te verhelpen kwalen kunnen een fatale uitwerking hebben doordat er geen geld is voor medische hulp. Openbare ziekenhuizen bieden hun diensten gratis aan, maar ook daar moet betaald worden voor alle instrumenten, materialen en medicijnen die nodig zijn. Zo is een kleine ingreep vaak een te grote uitgave en kost een operatie nog steeds enkele honderden euro’s.

Dit is een hartverscheurend probleem waar stichting Sparrow dagelijks tegenaan loopt. Om deze reden heeft stichting Sparrow het Medisch Fonds opgericht. In het geval van een ernstige situatie kunnen mensen een beroep doen op dit fonds voor bijvoorbeeld het ondergaan van een operatie of de aanschaf van medicijnen.

Het fonds

Financiële hulp

We geven financiële steun bij doktersconsulten, aanschaf van medicijnen, benodigde onderzoeken of een ziekenhuisopname.

Praktische hulp

We geven praktische hulp bij het contact met de dokters, apotheek en ziekenhuizen. We gaan mee naar doktersconsulten en als er een patiënt van stichting Sparrow in het ziekenhuis ligt gaan we dagelijks op bezoek.

Overheid

We ondersteunen bij hulpaanvragen bij lokale overheden. In de Filipijnen zijn soms fondsen beschikbaar voor medische zorg, maar veel arme mensen weten hier geen toegang tot te krijgen door hun gebrekkige scholing of minderwaardigheidsgevoel.

Medische missie

We organiseren medische missies, waar we op locatie gratis medische consulten en medicijnen geven. De consulten worden verzorgd door Filipijnse dokters.
Medische zorg stichting Sparrow

Patiënten

Hieronder ziet u een overzicht van patiënten die wij mochten helpen met het Medisch Fonds. Klik op de foto voor meer informatie over de behandeling.

Vind jij ook dat iedereen medische zorg verdient?

Vindt jij ook dat iedereen medische zorg verdiend?

Medische missie

Hieronder lees je de verslagen van de laatste medische missies.

Medische Missie 2017 Puerto Galera stichting Sparrow

Medische missie Puerto Galera

Afgelopen woensdag heeft stichting Sparrow met de Filipijnse politie en verschillende andere organisaties een Medische Missie georganiseerd in het dorp Puerto Galera. Dokters en tandartsen gaven deze dag gratis medische consulten aan mensen die onder de armoedegrens leven. De medicijnen die werden voorgeschreven werden gratis verstrekt. Daarnaast werd er een maaltijd geserveerd en onderwijs gegeven over…

Medische Missie Nieuws Stichting Sparrow

Medische missie in Lazareto

Afgelopen vrijdag heeft stichting Sparrow samen met een Filipijnse privé basisschool, een bevriende city counselor en enkele Filipijnse sponsors een medische missie georganiseerd. De medische missie was in het wijkgebouw van Lazareto, de wijk waar stichting Sparrow werkt. Bevriende dokters gaven deze dag gratis medische consulten aan mensen die onder de armoedegrens leven. De medicijnen die werden voorgeschreven…

Medische Missie | stichting Sparrow

Medische missie

Samen met verschillende organisaties heeft stichting Sparrow een medische missie georganiseerd. Op deze missie werd gratis medische hulp gegeven en indien nodig gratis medicijnen verstrekt aan mensen die onder de armoedegrens leven. In het totaal hebben 135 mensen een gratis doktersconsult gekregen en 33 mensen een gratis tandartsconsult.

Steun het Medisch Fonds

Wij zouden graag meer patiënten willen helpen met ons Medisch Fonds, want wij vinden dat iedereen toegang tot medische zorg verdient. Het zou geweldig zijn als jij elke maand een klein bedrag zou willen storten in ons Medisch Fonds. Op deze manier kunnen wij meer mensen toegang geven tot de zorg die iedereen verdient.