Stichting Sparrow bestaat dit jaar officieel 10 jaar en om dit te vieren is er een volledig nieuwe huisstijl ontwikkeld.
Sparrow bestaat uit twee op zichzelf staande organisaties: een Nederlandse stichting geregistreerd in Nederland en een Filipijnse stichting geregistreerd in de Filipijnen. De twee organisaties werken samen aan hetzelfde doel; een eind maken aan armoede. Er is voor onze beide organisaties een apart logo ontwikkeld waarin duidelijk te zien is dat we bij elkaar horen.
Centraal in het logo staat de mus. Deze is terug te zien in de ‘O’ van het logo. Sparrow is het Engelse woord voor mus. De mus laat onze christelijke identiteit zien. In de bijbel is de mus een symbool voor Gods liefde en zorg voor de arme mensen. Het logo is responsive en past zich aan aan de grootte van het beeldscherm. Op de afbeeldingen hieronder zijn de verschillende variaties zichtbaar.
Het logo en de nieuwe huisstijl zijn ontworpen door Elbrich Steegstra. Zij is afgestudeerd aan de kunstacademie Minerva in Groningen en werkt vanuit Amsterdam als illustrator en grafisch ontwerper.