Sponsor jij ook een kind?

Hoe kindsponsoring werkt

Contact

Het is mogelijk om gedurende het hele jaar contact te onderhouden met je sponsorkind door het schrijven van brieven of het sturen van foto’s of video’s.

Informatie

We sturen minstens twee keer per jaar een update over hoe het met je sponsorkind gaat op school.

Kosten

Het sponsoren van een kind kan vanaf € 25,- per maand. Met dit bedrag wordt het schoolgeld betaald, plus uniform, schoenen, reiskosten en alle bijkomende verplichte kosten.

Extra

Jouw sponsorkind ontvangt nog veel meer. Zo wordt je sponsorkind intensief begeleid en mag hij/ zij gebruik maken van alle faciliteiten in ons studiehuis. Jouw sponsorkind en zijn/ haar familie hebben toegang tot medische zorg via ons medisch fonds en jouw sponsorkind mag deelnemen aan de activiteiten die worden georganiseerd voor sponsorkinderen. Bij het aanmelden voor kindsponsoring kan je ervoor kiezen om naast de € 25,- ook bij te dragen aan deze extra’s. De extra’s worden aangeboden aan alle sponsorkinderen; het bijdragen hieraan is optioneel.

Persoonlijke begeleiding op maat

Onze begeleiding op maat

Met stichting Sparrow geloven we dat elk kind talenten heeft en dat elk kind gelijke kansen verdient om deze talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Ons onderwijsprogramma richt zich erop gelijke kansen te bieden aan kinderen die dit zonder hulp niet hebben. Bij de aanpak van ons onderwijsprogramma staat ons studiehuis centraal.

Daarom bieden wij vanuit ons studiehuis op maat gemaakte begeleiding aan onze sponsorkinderen:

Beroepsdiploma

Wij stoppen niet na de middelbare school of bij een bepaalde leeftijd; met ieder sponsorkind werken we toe naar het behalen van een mbo-/ hbo-opleiding. Met dit diploma heb je een goede kans op een baan met een salaris boven de armoedegrens.

Studiebegeleiding

Wij hebben leerkrachten in dienst die de onderwijsbehoefte van sponsorkinderen in kaart brengen. Zij geven huiswerkbegeleiding en bijlessen.

Persoonlijke begeleiding

Kinderen in armoede stoppen vaak eerder met school door uiteenlopende redenen. Onze maatschappelijk werker geeft sponsorkinderen en ouders begeleiding op persoonlijk vlak.

Activiteiten

Als je goed in je vel zit kan je ook beter presteren. We organiseren maandelijks leuke activiteiten, zodat kinderen hun zorgen even kunnen vergeten. Daarnaast trakteren we met verjaardagen in het studiehuis.

VUL HET FORMULIER IN

Ik wil een kind sponsoren - aanmeldformulier

• Heb je nog vragen? Schrijf deze in bovenstaand tekstvak en we komen erop terug.

DROOM BEREIKT

“Ik zie mijzelf in hen toen ik hun leeftijd was: kinderen die dromen.

Ik heb mijn droom bereikt en wil graag andere kinderen inspireren datzelfde te doen.”

Sheryl - Lerares bij stichting Sparrow

Sheryl heeft haar opleiding afgerond via het onderwijsprogramma van stichting Sparrow

BEDANKT!