Mensen in armoede hebben geen spaarpotje

De gevolgen van het coronavirus en de lockdown zijn enorm voor mensen die in extreme armoede leven en deze gevolgen gaan nog lang na echoën. Mensen die leven in armoede hebben geen spaarpotje waar ze op terug kunnen vallen. Mogen zij juist nu op jouw hulp rekenen?

Corona Voedselpakket

GEEF EEN GEZIN EEN WEEK TE ETEN

Stichting Sparrow werkt in de krottenwijken van de Filipijnen. Vanwege het coronavirus moet iedereen zoveel mogelijk thuisblijven. Deze verplichte quarantaine zorgt ervoor dat er geen inkomen is en dus geen geld om eten te kopen. Mensen die leven onder het armoedeniveau hebben in het gewone dagelijks leven al problemen om goed rond te komen. Het nu niet mogen werken zorgt voor grote problemen.

Geef jij een voedselpakket? Voor 10 euro kun je een heel gezin voor een week van eten voorzien. De inhoud is afhankelijk van de beschikbaarheid maar bevat in ieder geval:

• Rijst
  • Verse groenten
  • Houdbare producten
  • Bonen, eieren of vlees

Corona Voedselpakket

Totaalbedrag: €30,00

Baby welkomstpakket

GEEF EEN BABY EEN GOEDE START

In de wijken waar stichting Sparrow werkt kennen we verschillende vrouwen die zwanger zijn of net een baby hebben gekregen. Door het coronavirus staat het gezinsinkomen onder druk. Als de maatregelen straks versoepelen zijn de problemen niet gelijk voorbij. Het verzorgen van een baby brengt veel extra kosten met zich mee.

Help jij mee de baby’s een goede start te geven? Voor 30 euro geef jij een baby welkomstpakket met daarin:

• Luiers
  • Verzorgingsproducten
  • Handdoeken
  • Een knuffel

Baby welkomstpakket

Totaalbedrag: €60,00

GEEF JONGEREN TOEGANG TOT ONDERWIJS

In de Filipijnen was het duidelijk zichtbaar: mensen met een beroepsopleiding waren veel beter in staat om de klappen van de coronamaatregelen op te vangen. Deze mensen konden vaak thuis werken of kregen hun salaris geheel of gedeeltelijk doorbetaald. Het uiteindelijke doel van stichting Sparrow is meer kinderen begeleiden naar een beroepsdiploma. Dit diploma geeft een grote kans om de armoede achter je te laten en geeft je meer veerkracht om rampen en crises te boven te komen.

Geef jij een kind toegang tot onderwijs? Voor 25 euro geef je een maand onderwijs aan een kind dat geen persoonlijke sponsor heeft. Het kind krijgt:

• De verplichte schoolmaterialen en schooluniformen
  • Een rustige plek om te studeren met allerlei studiefaciliteiten in ons studiehuis
  • Begeleiding op maat van de Sparrow medewerkers
  • Leuke groepsactiviteiten om te ontspannen en even te ontsnappen aan de armoede

Toegang tot onderwijs

Totaalbedrag: €150,00

Medische zorg

GEEF TOEGANG TOT MEDISCHE ZORG

Een goede weerstand is een eerste bescherming tegen infectieziektes zoals het coronavirus. Maar juist als je leeft in extreme armoede zijn een goede weerstand, goede hygiëne en gezonde maaltijden een groot probleem. Makkelijk te verhelpen kwalen kunnen een fatale uitwerking hebben doordat er geen geld is voor medische hulp. En een slechtere gezondheid maakt je vatbaarder voor andere ziektes.

Geef jij mensen die leven in armoede toegang tot medische zorg? Een patiënt krijgt:

• Financiële steun bij doktersconsulten, aanschaf van medicijnen of hulpmiddelen, benodigde onderzoeken of een ziekenhuisopname
  • Praktische hulp bij het contact met de dokters, apotheek en ziekenhuizen
  • Ondersteuning bij hulpaanvragen bij lokale overheden

Toegang tot medische zorg

Totaalbedrag: €50,00

ideal donatie | stichting Sparrow

Via bovenstaande knoppen kun je snel doneren via IDEAL. Stichting Sparrow gebruikt jouw gift dan voor het project waar wij op dat moment jouw donatie het best kunnen gebruiken.

Sparrow is aangemerkt als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat giften die jij aan stichting Sparrow overmaakt aftrekbaar zijn van het belastbaar inkomen.

(Je kunt jouw gift natuurlijk ook zelf overmaken naar bankrekeningnummer: NL10 RABO 0111 4800 35 t.n.v. stichting Sparrow te Oldekerk.)

Bedankt voor jouw steun. Juist nu!