In de tweede helft van 2019 zijn we bezig gegaan om stichting Sparrow meer zichtbaar te maken. We hebben dit op verschillende manieren gedaan.
Door donaties in natura konden we enkele reclame uitingen doen. Zo was er in de maanden september tot en met december bij de kassa’s van de Makro Groningen een advertentie van stichting Sparrow zichtbaar op het LED bord. Deze is minimaal 23.500 keer vertoond. Ook hebben we een advertentie kunnen plaatsten in het magazine Weldoen; het magazine voor nalatenschappen, schenkingen en donaties aan goede doelen met een oplage van 23.000.
We zijn in 2019 begonnen om onze papieren nieuwsbrief huis aan huis te bezorgen in Oldekerk, Niekerk, ‘t Faan, Sebaldeburen en Enumatil. Ook wordt de nieuwsbrief verspreid via kerken en scholen waar stichting Sparrow mee samenwerkt. De oplage is van onze nieuwsbrief is nu 5000 stuks. Daarnaast stonden Remco en Ellie met stichting Sparrow in de Dörpsproat, een lokaal blad van stichting Dorpsbelangen Niekerk-Oldekerk-Faan.
We hebben een Instagram account (@sparrowfoundation) aangemaakt, waar de studenten uit de Filipijnen zelf hun foto’s op posten. Elke week is er een andere student verantwoordelijk voor het account. De studenten en wijzelf vinden dit ontzettend leuk, maar we kunnen nog wel tips of hulp gebruiken om dit account te laten groeien. We hebben namelijk nog maar 60 volgers. Remco Pijper is actief geworden op LinkedIn waar hij stichting Sparrow meer zichtbaar maakt. Hier kunnen we ook meer volgers gebruiken. Remco heeft nu 1285 volgers.
Tot slot zijn we naar meer netwerk mogelijkheden geweest, zoals recent naar de wedstrijd van FC Groningen. Op deze bijeenkomsten spraken we met veel ondernemers, maar ook met andere stichtingen en vermogensfondsen.
We hopen dat we in 2020 nog meer aan onze naamsbekendheid mogen werken. Als jij het leuk vindt om ons hiermee te helpen, neem dan contact met ons op. We kunnen jouw hulp goed gebruiken.